مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 09:552021-09-09اقتصادي

سهم پنج درصدی استان اصفهان از شرکت های تعاونی در کشور


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: این استان از نظر میزان اشتغال و سرانه آن همواره در یک دهه گذشته جز پنج استان برتر کشور بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، کامران کلانی همزمان از ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی استفاده می شود.

  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: آمار منتشر شده نشان می دهد کشورهایی که قوی ترین اقتصاد را دارند بخش تعاون آن ها نیز بسیار قوی است؛ 10 درصد اشتغال دنیا در بخش تعاونی حضور  دارند؛ اما در ایران 6 دهم درصد به بخش تعاون اختصاص داده شده است و در سیاست های اجرایی اصل 44 عنوان شده باید در برنامه پنجم توسعه به سهم 25 درصدی از تعاون برسیم و امروزه سهم تعاون 5 درصد یا کمتر از آن است.

  وی تصریح کرد: در اصول شعاری جمهوری اسلامی عدالت و واگذاری اقتصاد به مردم و شریک کردن مردم در اقتصاد از ابتدا وجود داشته ولی در عمل به درستی انجام نشده است، 80 درصد اقتصاد امروزه در انحصار دولت است و امکان ندارد به گفته قانون 25 درصد از آن را به تعاون واگذار کرد، در کشورهای پیشرفته دولت برنامه ریزی می کند و عموم مردم اقتصاد را در دست دارند.

  کلانی افزود: در فرهنگ عمومی مردم هم قضیه مشارکت و کار گروهی فرهنگ سازی نشده به طول کل راه حل مشکل و تقویت تعاونی،  مردمی کردن ساختارهای دولتی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم پنج درصدی استان اصفهان از شرکت های تعاونی در کشور

سهم پنج درصدی استان اصفهان از شرکت های تعاونی در کشور