مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 08:352021-09-09سياسي

چرا طی 30 سال اخیر قانون قیمت گذاری مواد اولیه دارو اجرایی نشده است؟


رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، در واکنش به ادعای مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، سید محمدرضا موسوی گفت: اگر ادعا می کنید قیمت گذاری در حوزه ماده اولیه امری قانونی است و بر عهده وزارت بهداشت است، چرا با گذشت بیش از 30 سال از عمر این صنعت تا کنون در هیچ دولتی این قانون اجرا نشده است.

وی افزود: بهتر نیست در این روزهای جابجایی دولت خود را آلوده به شائبه ایجاد منویات رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی در جهت قلع و قمع آن قدم برداشته اند.

وی گفت: این سندیکا به هیچ عنوان با قیمت گذاری مواد موثره تولیدی شرکت های خود که هیچ گونه ارز حمایتی و دولتی نمی گیرند و تابع متغیرهای وسیع و گسترده در قیمت تمام شده هستند موافق نیست و این صنعت بر اساس معیارهای عقلایی، عادلانه، شرعی و کسب و کار نسبت به محاسبه قیمت تمام شده خود اقدام کرده و با قیمت تعیین شده محصولات خود را در معرض خرید مصرف کنندگان قرار خواهد داد، آنها نیز می توانند آزادانه در رابطه با خرید اقدام نمایند.

موسوی افزود: سندیکا با قیمت گذاری عادلانه با ضوابط مشخص و مبتنی با قوانین محصولاتی که ارز حمایتی دریافت نموده اند موافق است و از آن حمایت می نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا طی 30 سال اخیر قانون قیمت گذاری مواد اولیه دارو اجرایی نشده است؟

چرا طی 30 سال اخیر قانون قیمت گذاری مواد اولیه دارو اجرایی نشده است؟