مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 06:202021-09-09ورزشي

در حضور نوجوانان از خودکشی صحبت نکنید


بعضا نوجوانان حتی نمی دانند خودکشی چیست و به این دلیل که منطق در دوران نوجوانی کمتر جای دارد امکان خودکشی در دوران نوجوانی نیز بیشتر است به طوری که ممکن است نوجوان با یک دعوای ساده به خودکشی فکر کند.

- عضو تیم تخصصی کودک و نوجوان در انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه به دلیل هیجانی بودن نوجوانان امکان خودکشی در آنها بیشتر است اما این به آن معنا نیست که خودکشی در نوجوانی شیوع بیشتری دارد، گفت: خودکشی می تواند پدیده ای بسیار مسری در بین نوجوانان باشد.

بعضا نوجوانان با شنیدن اخبار خودکشی برای تخلیه هیجانت و حتی خودنمایی و بی آنکه نسبت به خودکشی و عواقب آن آگاه باشند دست به اینکار می زنند، از این رو توصیه می شود در حضور نوجوانان درباره خودکشی صحبت نشود.

دکتر آسیه اناری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه نوجوانان به آینده فکر نمی کنند و به دلیل غلبه هیجانات ممکن است بعضا به خودکشی روی آورند، در آستانه روز جهانی پیشگیری از خودکشی، اظهار کرد: شنیدن اخبار خودکشی و صحبت درباره آن می تواند میل و کنجکاوی نوجوانان به خودکش را به ویژه در اوایل و اواسط نوجوانی یعنی 12 تا 16 سالگی افزایش دهد، از این رو توصیه می شود در حضور نوجوانان از اقدامات و تجربیات خودکشی دیگران به هیچ وجه صحبت نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در حضور نوجوانان از خودکشی صحبت نکنید

در حضور نوجوانان از خودکشی صحبت نکنید