مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 02:402021-09-08فرهنگي

اینجا فقط برای تشریح جنازه ها نیست!


حسین فریدون جاه کارگردان مستند سینمایی «کاشف» که به معرفی سازمان پزشکی قانونی پراخته است، به ارایه توضیحاتی درباره این مستند پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسین فریدون جاه کارگردان مستند سینمایی کاشف همزمان با عرضه اینترنتی این مستند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آن توضیح داد: این مستند درباره سازمان پزشکی قانونی است و کارکرد و اهمیت فعالیت این سازمان را روایت می کند.

دلیل گرایشم به ساخت این مستند هم یکی علاقه شخصی ام به فضای کارهای جنایی بود و هم اینکه سوژه نابی را پیدا کرده بودم که احساس کردم کمتر کسی برای مستندسازی سراغ این سازمان می رود چرا که بیشتر با مرگ دست و پنجه نرم می کند و عمده فعالیتش مرتبط با تحقیق روی مسائل پس از مرگ افراد است.

به همین دلیل فیلمسازان خیلی به این حوزه ورود نکرده بودند، احساس کردم سوژه نابی برای کار کردن است و معتقدم ارزش داشت که کارکردهای این سازمان تبدیل به یک اثر تصویری شود.

وی ادامه داد: خیلی ها پزشکی قانونی را صرفاً محلی برای تشریح جنازه افراد می دانند در حالی که اساساً اینگونه نیست و شاید تنها 5 درصد کار این سازمان مربوط به تشریح اجساد باشد و الباقی وظایف آن مربوط به موضوعاتی کلیدی است که کمک بسیاری به برقراری عدالت در پرونده های مختلف می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا فقط برای تشریح جنازه ها نیست!

اینجا فقط برای تشریح جنازه ها نیست!