مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 01:152021-09-08پزشكي

تاثیر کروناویروس بر غده هیپوفیز و بروز اختلال های متابولیکی


مشخص شده است که کروناویروس می تواند بر غده هیپوفیز انسان تأثیر بگذارد و باعث بروز انواع اختلالات غده هیپوفیز و بروز هیپوپیتوییتاریسم همراه با اختلال در عملکردهای متابولیک بدن شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیکال نیوز، این مطالعه همچنین نشان داد که اختلالات موجود در غده هیپوفیز قبل از آلوده شدن به کروناویروس نیز می تواند عوارض کووید 19 از جمله شدت بیماری و افزایش خطر مرگ را تشدید کند.

محققان دانشگاه سن رافائل ایتالیا دریافتند علاوه بر بروز مشکلات ریوی ناشی از کروناویروس، اختلال در غدد درون ریز نیز می تواند بر شدت این سندرم هیپوپیتوییتاریسم تأثیر بگذارد، که با بیماری کووید 19 مرتبط است.

بیماران مبتلا به بیماری های هیپوفیز یا خود غده هیپوفیز نیز ممکن است شاهد تظاهرات بالینی یا شدت کووید 19 باشند.

علاوه بر این، وضعیت هیپوپیتوییتاریسم اغلب با عوارض متابولیک متعددی از جمله فشارخون شریانی، قند خون بالا، چاقی و شکستگی مهره ها همراه است، که همه با عوارض ضعیف و افزایش مرگ و میر در بیماران آلوده به کروناویروس همراه است.

یافته های مطالعه نشان می دهد هیپوپیتوییتاریسم به دلیل وجود مکرر بیماری های متابولیک، آسیب مستقیم یا غیر مستقیم هیپوفیز یا یک عامل خطر بالقوه برای کووید 19، با کووید 19 رابطه ای دو طرفه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کروناویروس بر غده هیپوفیز و بروز اختلال های متابولیکی

تاثیر کروناویروس بر غده هیپوفیز و بروز اختلال های متابولیکی