مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 15:252021-09-08سياسي

کج فهمی عجیب از مصوبه انقلابی مجلس


طرح «اهداف، وظائف و ساختار بانک مرکزی» همچنان که در ماده 2 آن تصریح شده به دنبال «ارتقای استقلال، اقتدار، کارآمدی و پاسخگویی بانک مرکزی» است که نیاز قطعی امروز اقتصاد ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه پارلمانی خبرگزاری محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد در به مجمع تشخیص نظام فرستاد.

مجمع، نظر مجلس را تأیید کرد.

مع ­الوصف به دلیل مخالفت شدید رییس جمهور وقت –آقای احمدی نژاد- با مصوبه مجمع تشخیص، مقام معظم رهبری موضوع را مجدداً به­ عنوان معضل به مجمع تشخیص ارجاع فرمودند.

مجمع پس از سه سال و در زمان استقرار دولت بعد، به این معضل رسیدگی کرد و ضمن واگذاری اختیار نصب و عزل رییس کل بانک مرکزی به رییس جمهور، اختیارات او را در رابطه با نصب و عزل رییس کل تحدید نمود.

مصوبه سال 1392 مجمع هم­ اکنون جاری و نافذ است و باعث شده که رؤسای جمهور پس از محمود احمدی­ نژاد از اختیارات کمتری در مورد رییس کل بانک مرکزی برخوردار باشند.

بنابراین ایده بازنگری در ساختار و حکمرانی داخلی بانک مرکزی و حضور چند اقتصاددان منتخب رییس جمهور (یا براساس مصوبه سال 1389 مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور چند اقتصاددان منتخب رییس جمهور و معتمَد مجلس) در نظام تصمیم گیری بانک مرکزی، بیش از یک دهه است که در سطح حاکمیت مطرح است و برخلاف آنچه جناب جبراییلی فرموده­ اند، برگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کج فهمی عجیب از مصوبه انقلابی مجلس

کج فهمی عجیب از مصوبه انقلابی مجلس