مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 13:052021-09-08اقتصادي

شرایط سرمایه گذاری ایران در معادن افغانستان/عرضه اولیه یکی از 8 طرح فولاد استانی


مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری از تمایل سرمایه گذاران ایرانی به حضور در معادن سنگ آهن افغانستان خبر داد و گفت: برنامه ریزی در این مورد به سیاست گذاری دولت ایران و روابط با افغانستان بستگی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد مسعود سمیعی نژاد در یک نشست خبری اظهار داشت:  باید دید سرمایه گذاری و امنیت سرمایه در افغانستان به چه صورت است، اما این آمادگی برای سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد و کنسرسیومی متشکل از شرکت های ایرانی مانند فولاد مبارکه و فولاد خوزستان آمادگی سرمایه گذاری در معادن سنگ آهن افغانستان را دارند.

سمیعی نژاد افزود: با توجه به تغییراتی که در افغانستان اتفاق افتاده باید ببینیم دولت ایران و افغانستان چه سیاستی را در پیش خواهند گرفت.

وی در ادامه از عرضه اولیه 13درصد سهام شرکت فولاد سبزوار در بورس طی هفته آینده خبر داد و گفت: فولاد سبزوار یکی از هشت طرح فولاد استانی بود که در دولت های قبل جانمایی شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان با بیان اینکه 7 درصد از سهام فولاد سبزوار نیز طی 3 ماه عرضه خواهد شد، ادامه داد: این کارخانه با مشارکت 85درصدی شرکت اپال کانی پارس و سهم 15 درصدی ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی) ایجاد شده و ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی و 70 هزار تن بریک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط سرمایه گذاری ایران در معادن افغانستان/عرضه اولیه یکی از 8 طرح فولاد استانی

شرایط سرمایه گذاری ایران در معادن افغانستان/عرضه اولیه یکی از 8 طرح فولاد استانی