مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 07:002021-09-08سياسي

تعارض منافع یکی از ریشه های فساد است


مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی عنوان کرد: تعارض منافع یکی از ریشه های فسادهایی است که در ساختارهای حاکمیتی رخ می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، معاونت رصد و مطالعات مدیریت این مرکز در گزارشی نظر کارشناسی خود را در مورد طرح مدیریت تعارض منافع تشریح کرد.

در این گزارش آمده است: امروزه هر کشور مدعی مبارزه با فساد، در تلاش است تا با هدف جلوگیری از اتلاف منابع، افزایش اعتماد عمومی به نظام سیاسی و ارتقای سلامت و کارآمدی نظام اداری، از تأثیر سوء منافع شخصی و ثانویه بر نحوه انجام وظایف و اختیارات حرفه ای و قانونی پیشگیری کرده و موجبات رشد و توسعه کشور را با دقت و سرعت بیشتری فراهم آورد.

به همین خاطر با شناسایی دقیق مساله تعارض منافع به عنوان بستر اصلی بروز انواع مفاسد، حوزه اثرگذاری و مصادیق گوناگون آن، قوانین جامع و یکپارچه ای را جهت مدیریت موقعیت های به وجود آمده به تصویب و اجرا می رساند.

معاونت رصد و مطالعات مدیریت مرکز پژوهش های مجلس افزود: در ایران نیز به منظور تحقق آرمان ها و اهداف مندرج در قانون اساسی و دین مبین اسلام، مبسوط مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در این گزارش بیان شده است: تعارض منافع به شرایطی گفته می شود که یک شخص بر سر دوراهی منافع اجتماعی و ماموریت های سازمانی و از سوی دیگر منافع شخصی، خانوادگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعارض منافع یکی از ریشه های فساد است

تعارض منافع یکی از ریشه های فساد است