مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 05:402021-09-08اقتصادي

پایان تابستان در قزوین با طعم زغال اخته


تابستان میوه های خوش طعم بسیاری دارد که از جمله این میوه ها می توان به زغال اخته اشاره کرد، میوه ای که به خاطر مزه ترش طرفداران پروپاقرصی دارد، - ایسنا/قزوین تابستان میوه های خوش طعم بسیاری دارد که از جمله این میوه ها می توان به زغال اخته اشاره کرد، میوه ای که به خاطر مزه ترش طرفداران پروپاقرصی دارد، البته ناگفته نماند که قزوین رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

از خواص این زغال اخته نمی توان غافل شد و هستند کسانی که از این میوه خوش طعم به عنوان دارو استفاده کنند، حتی چوب درخت این میوه برای ساخت برخی از ابزارآلات مورد استفاده قرا می گیرد چون بر خلاف سایر چوب ها در آب غوطه ور نمی شود.

حدیث باقری، دهیار روستای زناسوج از توابع الموت غربی با اعلام اینکه 85 درصد زغال اخته کشور در الموت غربی تولید می شود، در گفت وگو با ایسنا می گوید: روستای هیر بیشترین میزان تولید زغال اخته را دارد؛ از اواسط مرداد تا اواسط شهریور فصل برداشت این میوه است؛ البته گاه تا اواخر شهریور هم برداشت از درختان دیررس ادامه دارد.

وی اضافه می کند: زغال اخته را قرمز برداشت می کنند بنابراین تا زمان عرضه به بازار به صورت کامل می رسد؛ زغال اخته های رسیده روی زمین می ریزند به همین خاطر وقتی باغداران صبح ها برای چیدن به باغات می روند چند نفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان تابستان در قزوین با طعم زغال اخته

پایان تابستان در قزوین با طعم زغال اخته