مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 05:102021-09-08سياسي

سومین انتخابات پارلمانی در مراکش و آغاز سکوت انتخاباتی


مراکش پس از پایان مرحله کارزار انتخابات پارلمانی و محلی که امروز چهارشنبه آغاز شده، از نیمه شب سه شنبه وارد مرحله سکوت انتخاباتی شد.

- مراکش پس از پایان مرحله کارزار انتخابات پارلمانی و محلی که امروز چهارشنبه آغاز شده، از نیمه شب سه شنبه وارد مرحله سکوت انتخاباتی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از العربی الجدید، انتظار می رود رقابت انتخاباتی در مراکش بین چهار حزب عدالت و توسعه (رهبر ائتلاف دولتی فعلی)، تجمع ملی مستقلین (عضو دولت)، حزب اصالت و مدرنیته (بزرگترین حزب مخالف) و حزب استقلال (قدیمی ترین حزب) باشد.

احزاب مراکش طی 13 روز کارزار انتخاباتی برای جلب رای 18 میلیون تلاش و با یکدیگر رقابت کردند و دبیران کل برخی از احزاب حتی سریعتر از موعد وارد مرحله سکوت انتخاباتی شدند تا مراکشی ها را برای رای دادن به حزب خود ترغیب کنند.

مقامات مراکش تعداد احزاب سیاسی را که قرار است وارد رقابت سومین انتخابات شوند 31 حزب تعیین کرده است و تعداد واجدین شرایط نیز به حدود 18 میلیون تن می رسد.

در انتخابات مراکش ، 32 حزب برای کسب 395 کرسی با یکدیگر رقابت می کنند تا اعتماد اکثریت 17،983،490 رای را جلب کنند.

کرسی های پارلمان به 305 کرسی اختصاص یافته به برندگان در سطح حوزه های انتخابیه محلی تقسیم می شود ، در حالی که 90 کرسی باقی مانده به لیست های انتخاباتی اختصاص د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین انتخابات پارلمانی در مراکش و آغاز سکوت انتخاباتی

سومین انتخابات پارلمانی در مراکش و آغاز سکوت انتخاباتی