مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 04:452021-09-08سياسي

آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) مرکز توریج فرهنگ اصیل اسلامی باشد


تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) باید بعنوان قطب فرهنگی جنوب کشور برای انجام امور هنر اسلامی و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی مطرح باشد.

- ، آیت الله ابراهیم کلانتری در دیدار با استاد محمد نعمتی، خوشنویس ملی وکاتب جهانی قرآن کریم برتقدیر و تجلیل شایسته ازمروجان فرهنگ وهنر اسلامی تاکیدکرد.

وی از تلاش های ارزنده استاد نعمتی در نگارش 24 جلد قران خطی، ادعیه و زیارات به نگارش درامده به خطوط اعلای ثلث و نسخ، گفت: سرکشی و بازدید از محل کار و زندگی فعالان عرصه هنرناب دینی و انقلابی بسیار ضروری است.

آیت الله کلانتری یادآور شد: کتابت قرآن توصیه خود پیامبراکرم (ص) است و در عصرنزول وحی کاتبان کلام وحی هم بوده اند و بزرگترین آنان مولای متقیان و امیرمونان حضرت علی بن ابیطالب (ع) بوده، برخی ازبزرگان صحابه پیامبر اسلام (ص) این سنت نبوی کتابت وحی رادنبال کردند و در همه عصرها اینگونه بوده که هنر را در خدمت کردن به قرآن به صحنه آوریم و این مساله ازصدر اسلام تاکنون بحمد الله تا به امروز استمرار پیداکرده است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: کتابت کلام وحی و خوشنویسی یکی از کارهای فرهنگی بسیار مهم در زمان های مختلف بوده، وقتی هنر درخدمت دین آمد شعاع جدیدی پیدا می کند و قلب های جدید عرصه های جدیدی را فتح می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) مرکز توریج فرهنگ اصیل اسلامی باشد

آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) مرکز توریج فرهنگ اصیل اسلامی باشد