مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 09:252021-09-07اقتصادي

20 عامل موثر بر کاهش صادرات ایران به عراق/ چگونه صادرات به عراق را حفظ کنیم؟


عضو هیأت رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به 20 عامل موثر بر کاهش صادرات ایران به عراق گفت: برای حفظ بازار عراق باید خودمان را با شرایط تطبیق دهیم.

- سید حمید حسینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد دلایل کاهش صادرات به عراق، گفت: شرایط صادرات به عراق در حال سخت تر شدن است زیرا برخی از کالاهای صادراتی ما به این کشور نظیر شیرینی و شکلات، انواع به تولید داخلی در این کشور رسیده  است.

لذا   تولید بسیاری از اقلام صادراتی ایران در عراق وحمایت های دولت عراق از تولید داخل و افزایش تعرفه های گمرکی از عوامل کاهش صادرات ایران به عراق است.

  * قطع صادرات برق، گاز و فرآورده های نفتی به عراق عضو هیئت رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: قطع صادرات برق و کاهش صادرات گاز و کاهش صادرات فرآورده های نفتی نیز سه عامل موثر دیگر بر کاهش صادرات به عراق است.

وی  گفت: اگر صادرات گاز سال گذشته که به آمار صادراتی تیرماه امسال اضافه شد را از میزان صادرات به عراق حذف کنیم، شرایط صادرات ما به عراق خیلی خوب نیست.

ارزش صادرات ما به این کشور در هر ماه به کمتر از 500 میلیون دلار رسیده است این در حالی است که در سال گذشته علیرغم مشکلات ناشی از کرونا و بسته شدن مرزهای عربی در ماه های ابتدایی، به طور متوسط میزان صادرات ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 عامل موثر بر کاهش صادرات ایران به عراق/ چگونه صادرات به عراق را حفظ کنیم؟

20 عامل موثر بر کاهش صادرات ایران به عراق/ چگونه صادرات به عراق را حفظ کنیم؟