مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 09:002021-09-07سياسي

تعاونی ها جایگزین افراد خاص در واگذاری طرح های عمرانی شوند


بخش اعظمی از طرح های عمرانی به صورت رانتی به افراد خاص واگذار می شود در حالی که این طرح ها را می توان در قالب تعاونی به جوانان واگذار کرد.

- به نقل از صداوسیما، حسن محمدیاری افزود: ما می توانیم از ظرفیت تعاونی ها برای افزایش اشتغالزایی استفاده کنیم، اما تاکنون به اندازه کافی از این ظرفیت استفاده نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخواست شغل را بیشترین دغدغه نمایندگان در مراجعات مردمی برشمرد و گفت: تعاونی ها می تواند در اشتغالزایی مؤثر باشند.

وی با تاکید بر اینکه ما برای حمایت از تعاونی ها قانون کم نداریم، افزود:، اما تاکنون قوانین حمایت و توسعه تعاونی ها بخوبی اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی اضافه کرد: اگر بخواهیم اشتغال را سر و سامان دهیم باید حمایت کنیم که همه وزراتخانه ها طرح های عمرانی خود را، همچون شرکت های دانش بنیان با ترک تشریفات به تعاونی ها واگذار کنند، اما با وجود قانون لازم در این خصوص، تا کنون هیچ طرح عمرانی بدون ترک تشریفات به تعاونی ها واگذار نشده است.

محمدیاری با تاکید بر اینکه در حوزه تعاونی ها قوانین خوبی تدوین و تصویب شده، اما اجرایی نشده است، گفت: افزایش نظارت بر قوانین در دستور کار نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته و اگر تخلفی باشد باید حتماً به مراجع ذیصلاح ارجاع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعاونی ها جایگزین افراد خاص در واگذاری طرح های عمرانی شوند

تعاونی ها جایگزین افراد خاص در واگذاری طرح های عمرانی شوند