مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 08:402021-09-07اقتصادي

حمایت سازمان اموال تملیکی از تولیدکنندگان داخلی


مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: این سازمان طی 5ماهه نخست سالجاری توانسته حدود 5 هزار میلیارد ریال کالا شامل مواد اولیه، مواد واسطه ای و تجهیزات را از طریق اعاده به چرخه تولید بازگرداند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری وفروش اموال تملیکی، محمدعلی افتخاری رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان از رشد 36 درصدی بازگشت کالاها به چرخه تولید خبر داد و توضیحات تکمیلی را این خصوص ارایه کرد.

افتخاری اظهار کرد: همانطور که می دانید به دلیل حجم بالای کالاهایی که در انبارهای گمرک وجود دارد، هر کالا می تواند برای مدت زمان معین و محدودی در این انبارها نگهداری شود.

براساس ماده 24 قانون امور گمرکی مدت زمان مجاز توقف و نگهداری کالا در گمرکات، بنادر و مناطق آزاد دو ماه است که البته می تواند تا یک ماه دیگر تمدید شود.

وی افزود: در صورتی که صاحبان کالا طی این مهلت کالای خود را ترخیص نکنند، کالا در چارچوب مقررات مشمول قانون، متروکه می شود و دیگر نمی توان برای آن اظهارنامه تنظیم نمود.

وقتی کالایی متروکه می شود گمرک موظف است اظهارنامه متروکه ارایه دهد و حاکم شرع آن را تایید و در نهایت سازمان اموال تملیکی این کالاها را تعیین تکلیف نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت سازمان اموال تملیکی از تولیدکنندگان داخلی

حمایت سازمان اموال تملیکی از تولیدکنندگان داخلی