مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 07:502021-09-07فرهنگي

حمام تاریخی عسگری در بجنورد تبدیل به رستوران سنتی می شود


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: حمام تاریخی عسگری در بجنورد تبدیل به رستوران سنتی می شود.

- ایسنا/خراسان شمالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: حمام تاریخی عسگری در بجنورد تبدیل به رستوران سنتی می شود.

هادی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: حمام عسگری به ثبت ملی رسیده است و مقداری از کارهای مرمتی در آنجا انجام شده است اما از آنجاییکه متعلق به بخش خصوصی است باید مشارکت بخش خصوصی نیز برای مرمت آن و تبدیل این مکان قدیمی به رستوران سنتی وجود داشته باشد.

وی افزود: بنای حمام تاریخی، ساخته شده در اواخر دوره قاجار به مساحت 305 مترمربع در شمال شرقی مجموعه کاروانسرا قرار دارد.

مستوفیان تصریح کرد: مالکان بناهایی که ثبت میراث فرهنگی شده اند با توجه به ضوابط سخت گیرانه بدون اجازه نمی توانند بنا را مرمت یا تخریب کنند اما می توانند با تهیه طرحی، موافقت و زیر نظر کمیته فنی میراث فرهنگی اقدام به اجرای طرح و مرمت بنا کنند.

وی در ادامه با اشاره به عزم ایجاد شده برای پیروزی در رقابت با ترکیه ای ها در ثبت حمام ایرانی بیان کرد: یکی از اقداماتی که وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال انجام است، تلاش برای به ثبت رساندن حمام های سنتی ایرانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمام تاریخی عسگری در بجنورد تبدیل به رستوران سنتی می شود

حمام تاریخی عسگری در بجنورد تبدیل به رستوران سنتی می شود