مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 07:002021-09-07دانش

احتمال کشف ویروس در سیارات فرا زمینی


19 زندگی افراد را به کلی تغییر داده است و بدون شک برخی از مردم دوست دارند کره زمین را ترک کنند اما اکنون دانشمندی از دانشگاه ایالتی آریزونا می گوید که ممکن است بتوان در سایر نقاط جهان نیز ویروس ها را یافت.

- همه گیری کووید-19 زندگی افراد را به کلی تغییر داده است و بدون شک برخی از مردم دوست دارند کره زمین را ترک کنند اما اکنون دانشمندی از دانشگاه ایالتی آریزونا می گوید که ممکن است بتوان در سایر نقاط جهان نیز ویروس ها را یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، پرفسور پل دیویس (Paul Davies)، ستاره شناس و مدیر مرکز مفاهیم بنیادی در علم از دانشگاه ایالتی آریزونا می گوید تصور ما از حیات بیگانه از زندگی میکروبی تا تمدن های فوق پیشرفته متغیر است.

اما دیویس معتقد است که وجود طیف وسیعی از میکروب ها و سایر عوامل میکروسکوپی برای تشکیل و ادامه حیات لازم است و به نظر می رسد ویروس ها نیز عضوی از این عوامل مهم برای تشکیل حیات باشند.

پروفسور دیویس می گوید: ویروس ها بخشی از چرخه حیات هستند و اگر بتوان حیات میکروبی در سیاره ای دیگر یافت، کشف ویروس در آن سیاره نیز محتمل خواهد بود.

به گفته ی این دانشمند، ویروس ها قطعات ژنتیکی متحرک هستند و در حقیقت تعدادی از مطالعات نشان می دهد که ماده ژنتیکی ویروس ها با فرآیندی به نام انتقال افقی ژن وارد ژنوم ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال کشف ویروس در سیارات فرا زمینی

احتمال کشف ویروس در سیارات فرا زمینی