مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 06:052021-09-07اقتصادي

توصیه های عضو کمیسیون انرژی مجلس به وزیر جدید نفت


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات فرآورده های نفتی به دلیل تنوع و تعدد بازارهای مقصد، آسان تر از صادرات نفت خام است، - ایسنا/خوزستان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات فرآورده های نفتی به دلیل تنوع و تعدد بازارهای مقصد، آسان تر از صادرات نفت خام است، گفت: وزارت نفت احداث پتروپالایشگاه ها و تجمیع واحدهای پالایشی و پتروشیمی را در دستور کار قرار دهد.

علیرضا ورناصری در گفت وگو با ایسنا، خطاب به وزیر جدید نفت اظهار کرد: کاهش مصرف سوخت های فسیلی و افزایش استفاده از فرآورده های نفتی به ویژه در بخش پتروشیمی، مهمترین تحول صنعت نفت در دهه آتی است که باید در دستور کار وزارت نفت قرار بگیرد.

وی افزود: صنعت نفت جهان به سوی احداث پتروپالایشگاه ها و تجمیع واحدهای پالایشی و پتروشیمی گام برداشته است اما در صنعت نفت ایران به دلیل مشکلات مالی و رویکرد دولت های گذشته در خام فروشی نفت، این تحولات به صورت مطلوب در کشور انجام نشده است و برای حرکت در این مسیر نیازمند عزم جدی وزارت نفت هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میزان اشتغالزایی در پروژه های پالایشی و پتروشیمیایی کشورها نشان می دهد در دوره ساخت چنین پروژه هایی، به ازای هر 250 هزار بشکه ظرفیت پالایشی در روز، حدود 15 هزار نفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های عضو کمیسیون انرژی مجلس به وزیر جدید نفت

توصیه های عضو کمیسیون انرژی مجلس به وزیر جدید نفت