مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 04:052021-09-07فرهنگي

فوت حاج احمد دلجو 21 سال پس از وفات!


سید وحید فخر موسوی در یادداشتی از اجرا نشدن نمایشی درباره زندگی حاج احمد دلجو مداح چهارپایه خوان بازار تهران با وجود حمایت های اولیه از این نمایش، - ابراز تاسف کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدرباره وظیفه ای که نهادهای حکومتی در قبال حمایت از تئاتر دارند، رسالت حمایت از آثار ملی و مذهبی و همچنین فرصتی که برای اجرای نمایشی درباره زندگی حاج احمد دلجو مداح چهارپایه خوان بازار تهران با وجود حمایت های اولیه از دست رفته، نوشته است.

در این یادداشت آمده است: این روزها رنگ غالب زندگی سیاه است و این سیاهی تنها برای خانواده های داغدار از بلای قرن نیست بلکه این روزها در تقویم ما مسلمانان شورشی است که در خلق عالم است و این سیاهی و ظلم سرهای قدسیان را بر زانوی غم نهاده چون این رستخیز عام نامش محرم است.

هرکس به طریقی عرض ارادت خود را به ساحت مقدس این خاندان بیان می کند، یکی لباس سیاه بر تن می کند، دیگری نذری می دهد، کودکی گل به سر می مالد و جوانی علم می گرداند و پیرمردی بر سر و سینه می زند و در این میان رسالت عده ای از خواص به نام هنرمند جوششی است که از اعماق روح و ذهنشان به نام اثر هنری پدید می آید و این رستخیز را مانا و ماندگار می کند، آثاری چون؛ اشعار محتشم، تابلوی عصر عاشورای فرشچیان، اپرای عروسکی عاشورا غریب پور، سمفونی عاشورا چکناواریان، سریال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوت حاج احمد دلجو 21 سال پس از وفات!

فوت حاج احمد دلجو 21 سال پس از وفات!