مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 03:252021-09-07سياسي

نیاز کشور به بازبینی قانون تقلب های علمی


تقلب علمی از طریق سفارش آثار علمی پژوهشی به دیگران، امری است که متأسفانه در کشور ما جایگاه خاصی در بین گروهی از دانشجویان و حتی برخی از اعضای هیئت علمی دارد.

- محققان کشور برای رفع این آسیب، قانون تصویب شده در این خصوص را زیر ذره بین برده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه همگام با رشد فناوری اطلاعات و همچنین کمیت گرایی دانشگاهی و ترکیبی از دیگر عوامل جرم شناختی، پدیده تقلب و نداشتن صداقت علمی نیز شیوع بیشتری پیدا کرده و به معضلی برای جوامع دانشگاهی و همچنین مجامع قانون گذاری تبدیل شده است؛ تا آنجا که حتی الزام به استفاده از سامانه های مشابهت یاب در مقالات فارسی و مانند آن ها در مقالات لاتین و همچنین اخذ تعهدنامه اصالت پژوهش در مقالات نتوانسته است مسئله اخلاق پژوهش را درونی سازی کند و لذا کارگروه های اخلاق در پژوهش مراکز دانشگاهی را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

به اعتقاد متخصصان، نبودن صداقت علمی یکی از آسیب های جدی نظام های آموزشی و پژوهشی است که می تواند پایه های پژوهش به و به تبع آن سایر حوزه های اجتماعی را متزلزل کند.

رواج مدرک گرایی در کشور ما باعث شده است تا ناتوانان از پژوهش و درعین حال عاشقان مدارک و مدارج علمی، افرادی را در جهت تهیه آثار علمی به ویژه پایان نامه کارشناسی ارشد، رساله دکتری و مقالات علمی پژوهشی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز کشور به بازبینی قانون تقلب های علمی

نیاز کشور به بازبینی قانون تقلب های علمی