مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 03:202021-09-06پزشكي

میزان درگیری ریوی در کرونای دلتا بیشتر است


در تمامی خیزش های کرونا درگیری ریوی وجود داشت اما به تجربه دیده شده که در دلتا علائم درگیری مجاری هوایی فوقانی بیشتر است، - ایسنا/آذربایجان شرقی یک فوق تخصص ریه گفت: در تمامی خیزش های کرونا درگیری ریوی وجود داشت اما به تجربه دیده شده که در دلتا علائم درگیری مجاری هوایی فوقانی بیشتر است، هر چند که داده ی رسمی در این خصوص منتشر نشده است.

دکتر فرید رشیدی در گفت وگو با ایسنا در خصوص میزان درگیری ریه ها در بیماری کویید 19 اظهار کرد: میزان درگیری ریه ها بستگی به مرحله ی بیماری دارد؛ در مراحل اولیه، سیستم تنفسی فوقانی درگیر شده که بویژه در نوع دلتا، این درگیری بسیار شایع بوده و به صورت خارش گلو، آبریزش بینی و گاهی سرفه ی بدون خلط خود را نشان می دهد.

وی در رابطه با مراحل پیشرفته ی کرونا ویروس خاطرنشان کرد: ارگان های پایین تر ریه از جمله بافت و عروق نیز درگیر می شود اما شدت علائم بیماری بستگی به قسمتی درگیری ریه دارد.

وی تاکید کرد: اگر مجاری هوایی پایین تر درگیر شده باشد، ممکن است بیماری تا عروق ریوی گسترش یافته و احتمال بروز علائم شدیدتر، بیشتر شود.

رشیدی افزود: در علائم شدیدتر بیماری، تنگی نفس نیز مشاهده می شود که در اوایل درگیری، علائم به صورت تنگی نفس استراحتی است اما در مراحل پیشرفته ی بیماری، تنفس بیمار محدودتر شده و دامنه ی تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان درگیری ریوی در کرونای دلتا بیشتر است

میزان درگیری ریوی در کرونای دلتا بیشتر است