مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 02:502021-09-06اقتصادي

خانه به دوش ها


این روزها هرچقدر هوا و کانون خانواده ها گرم است، به همان اندازه وضعیت اجاره نشین ها سرد بوده و حتی گرمای تابستانی هم نتوانسته یخ اجاره نشینی و اجاره نشین ها را آب کند.

- فصل تابستان، فصل جابجایی مستأجران است، آن ها معمولاً یا خانه اجاره ای را تغییر می دهند یا به دنبال تمدید اجاره هستند که در این صورت هم باید اجاره بها را افزایش داده و به نوعی صاحب خانه را راضی کنند اما مسئله این است که افزایش اجاره بها از یک فرمول یا پروتکل خاصی تبعیت نمی کند و معمولاً صاحب خانه ها تصمیم گیر نهایی هستند و اگر صاحب خانه به قول مشاوران املاک بدقلق باشد آن وقت کار مستأجر برای تمدید، سخت و دشوار است و ممکن است صاحب خانه به همین راحتی راضی به قیمت اجاره بها نشود.

بی ثباتی اجاره بها و روند افزایشی آن سبب شده است که صاحب خانه ها در انعقاد اجاره نامه ها دست به عصا راه بروند زیرا هرلحظه ممکن است که مستأجر دیگری پیدا شود که حاضر به پرداخت اجاره بهای بالاتر باشد و این یعنی موجر می تواند درآمد بیشتری از ملک خود کسب کند که در چنین شرایطی رفتار موجر قابل پیش بینی و به نوعی عقلایی است.

چتر حمایتی نمی بینیم تورم انتظاری سبب شده است که قیمت اجاره بها روند صعودی به خود بگیرد و این روند صعودی علیرغم قیمت گذاری دولت حاکی از آن است که اجاره بها از دستورات دولتی پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه به دوش ها

خانه به دوش ها