مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 12:002021-09-06پزشكي

آیا تزریق واکسن کووید-19 بر عملکرد ورزشی افراد تاثیر دارد؟


دریافت واکسن کووید-19به ویژه تزریق دوز دوم می تواند عوارض جانبی جزیی مانند درد و تب ایجاد کند که بعد از یک یا دو روز برطرف می شود.

به نقل از مدیکال نیوز، نتایج تحقیق کوچکی از دانشگاه آریزونا آمریکا نشان می دهد، ممکن است بعد از دریافت دو دوز واکسن کرونا، ورزش کردن برای افراد واکسینه شده کمی چالش برانگیز شود.

در این مطالعه، گروه تحقیق بیان کرد، افرادی که واکسینه شده اند و سابقه عفونت با کووید-19 ندارند، تقاضای فیزیولوژیکی کمی نسبت به ورزش درجه بندی شده دارند.

محققان اظهار کردند: در حالی که این مورد نشان می دهد که نیازهای فیزیولوژیکی برای انجام تمرینات با شدت مشخص بعد از واکسیناسیون کووید-19 تغییر می کند اما باید تاکید کنیم که این تغییرات از نظر اندازه کوچک بوده و سایر اقدامات کلیدی متابولیک و ظرفیت ورزش (مانند لاکتات خون، آدرنالین پلاسما، کورتیزول پلاسما، پیش بینی حداکثر اکسیژن مصرفی و آستانه تنفسی) تحت تاثیر واکسیناسیون قرار نگرفتند.

واکسیناسیون برای محافظت ورزشکاران از ابتلا به کووید-19در طول تمرین یا بازی های خارج از کشور توصیه می شود اما یافته های مطالعه فعلی می تواند به ورزشکاران کمک کند تا تصمیم بگیرند که آیا باید واکسن کووید-19 و دوزهای تقویت کننده بعدی را قبل یا بعد از یک رویداد ورزشی بزرگ دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تزریق واکسن کووید-19 بر عملکرد ورزشی افراد تاثیر دارد؟

آیا تزریق واکسن کووید-19 بر عملکرد ورزشی افراد تاثیر دارد؟