مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 05:452021-09-06اجتماعي

آغاز فصل جدید ساماندهی و مرمت در محوطه تاریخی گندی شاپور


مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی و گردشگری گندی شاپور و ایوان کرخه از ادامه روند ساماندهی، حفاظت و مرمت در محوطه تاریخی گندی شاپور خبر داد.

- ایسنا/خوزستان مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی و گردشگری گندی شاپور و ایوان کرخه از ادامه روند ساماندهی، حفاظت و مرمت در محوطه تاریخی گندی شاپور خبر داد.

یعقوب زلقی با بیان این که فاز جدید اقدامات ساماندهی، حفاظتی و مرمتی در محوطه تاریخی گندی شاپور در حال انجام است، افزود: اقدامات حفاظتی روی ترانشه کاوش شامل اندود کاهگل حفاظتی بر جداره ها و کف و مرمت حفاظتی در قسمت هایی از دیواره و پی های آسیب دیده و همچنین ساماندهی محیطی پیرامون ترانشه کاوش انجام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، او ادامه داد: در همین زمینه، دومین فصل از ساماندهی سازه های آبی با اجرای اقدامات مرمتی روی صیفون شماره دو و پل بند اطراف این سازه آغاز شده است که شامل بررسی و شناخت سازه های موجود به منظور اقدامات بهتر حفاظتی و مرمتی و مرمت پایه های پل بند شماره 2 از سمت غرب است.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی و گردشگری گندی شاپور و ایوان کرخه اضافه کرد: همچنین اقدامات مرمتی روی تونل یا کانال آب بر و موج شکن ها مطابق با طرح اولیه تا قسمت مد نظر در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فصل جدید ساماندهی و مرمت در محوطه تاریخی گندی شاپور

آغاز فصل جدید ساماندهی و مرمت در محوطه تاریخی گندی شاپور