مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 05:252021-09-06پزشكي

قطره آهن موجب پوسیدگی دندان ها نمی شود


قطره آهن و سایر مکمل های خوراکی که با تجویز پزشک مصرف می شوند عامل ایجاد پوسیدگی در دندان ها نیستند.

- ایسنا/همدان یک دندانپزشک گفت: قطره آهن و سایر مکمل های خوراکی که با تجویز پزشک مصرف می شوند عامل ایجاد پوسیدگی در دندان ها نیستند.

میثم ویسی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه به سادگی با رعایت بهداشت و معاینات منظم دندانپزشکی می توان از پوسیدگی دندانی پیشگیری کرد، گفت: برای جلوگیری از تاثیر قطره آهن بر رنگ دندان ها می توان قطره را در انتهای گلو چکانده و پس از آن از آبمیوه بدون شکر و یا آب استفاده کرد که ماندگاری آهن در محیط دهان به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه مراقبت از دندانها و حفظ سلامت آنها حیاتی است، افزود: مراقبت های بهداشتی و مراقبت های تغذیه ای دو مجموعه اصلی برای بهره مندی از دندان هایی سالم است اما بیماری شایع، پوسیدگی دندانی است که می توان از آن پیشگیری و درمان کرد.

ویسی یادآور شد: مراقبت های بهداشتی شامل استفاده صحیح از مسواک، خمیر دندان، استفاده مداوم از نخ دندان و دهانشویه های بهداشتی است اما مراقبت های تغذیه ای شامل محدود کردن استفاده از قندها، نوشابه های گازدارو خوراکی هایی است که می توانند با تغییر اسیدی محیط دهان شرایط را برای رشد باکتری های پوسیدگی را مساعدتر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطره آهن موجب پوسیدگی دندان ها نمی شود

قطره آهن موجب پوسیدگی دندان ها نمی شود