مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 04:452021-09-06پزشكي

مجوز واکسن «سوبرانا» در کوبا برای 2 تا 18 سال


سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییتی از صدور مجوز واکسن کوبایی «سوبرانا02» (Soberana02) برای مصرف اضطراری گروه سنی 2 تا 18 سال در این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از وبدا، کیانوش جهانپور روز دوشنبه در این توییت نوشت: واکسن Soberana02 که در ایران با نام پاستوکووک تولید می شود در کوبا برای گروه سنی 2 تا 18 سال نیز مجوز مصرف اضطراری دریافت کرد.

واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان سوبرانا2 و در ایران به عنوان پاستوکووک نامگذاری شده است.

مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از ششم اردیبهشت ماه در 8 شهر و با حضور 24 هزار داوطلب آغاز شد، در شهرهای بابل، ساری، اصفهان، کرمان، بندرعباس و همدان داوطلبان مطالعه تحت مداخله دو دُز این واکسن قرار گرفتند و در شهرهای یزد و زنجان، علاوه بر دو دُز، یک دُز یادآور (سوبرانا پلاس) نیز به داوطلبان تزریق شد.

مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای مشترک کوبا و ایران پیشتر گفته بود: مطالعه بررسی اثربخشی واکسن سوبرانا 2 (پاستوکووک) در قالب مداخله دو دُزه ، فاز سوم بالینی در 6 شهر مورد مطالعه، پایان یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز واکسن «سوبرانا» در کوبا برای 2 تا 18 سال

مجوز واکسن «سوبرانا» در کوبا برای 2 تا 18 سال