مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 04:302021-09-06پزشكي

تفاوت «مو» با دیگر ویروس های کرونا


در حال حاضر تعداد انگشت شماری از سویه های نگران کننده ویروس کرونا شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا وجود دارد.

- ایسنا/لرستان یک متخصص بیماری های عفونی گفت: در حال حاضر تعداد انگشت شماری از سویه های نگران کننده ویروس کرونا شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا وجود دارد.

مهراد لک در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که در حال حاضر تعداد انگشت شماری از سویه های نگران کننده ویروس کرونا شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون نوع دلتا در دسته بندی نگران کننده، مسری تر، خطرناک تر و مقاوم تر از دیگر سویه ها در برابر درمان و قابل تشخیص است، اما دانستن درباره کرونای نوع مو به عنوان جدیدترین سویه شناسایی شده این بیماری ضروری است.

وی ادامه داد: شیوع گسترده ویروس کرونا به معنای سرعت بالای جهش ویروس این بیماری است، از این رو در جوامع کمتر واکسینه شده یا دارای نرخ بالای ابتلا سویه های جدید به صورت مداوم کشف می شوند.

لک تأکید کرد: سازمان بهداشت جهانی اخیراً سویه جدیدی موسوم به مو را شناسایی کرده که در برخی از کشورها در حال شیوع است، همانگونه که پیشار سویه های دیگر را شناسایی و معرفی کرده است.

این متخصص بیماری های عفونی عنوان کرد: سویه آلفا نخستین بار در کشور انگلیس شناسایی شد که در مقایسه با سویه اصلی 50 درصد مسری تر بوده و نرخ بستری و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت «مو» با دیگر ویروس های کرونا

تفاوت «مو» با دیگر ویروس های کرونا