مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 02:452021-09-05سياسي

پیاده راه سازی، آفت جان درختان شهر


درختان خیابان سپه اصفهان این روزها، همان زخم هایی را تجربه کنند که چندی پیش، درختان چهارباغ طعم تلخ آن چشیدند و این تکرار، بیش از هر چیز این جمله هگل را به یاد می آورد: - از تاریخ می آموزیم که چیزی از تاریخ نمی آموزیم.

دهم اردیبهشت ماه سال جاری بود که حسین کارگر، شهردار منطقه سه اصفهان، در گفت وگویی با خبرگزاری فارس، از اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان سپه خبر داد و هنوز یک ماه از شروع این عملیات نگذشته بود که یکی از درختان نارون 40 ساله این خیابان، در اوج سبزی و سلامت سقوط کرد و بر زمین افتاد.

فروغ مرتضایی نژاد، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در توضیح چرایی سقوط این درخت به ایمنا گفت: درخت نارون خیابان سپه، اولین درخت ضلع جنوبی این خیابان بود.

ظاهر این درخت حدود 40 ساله، سالم و کمتر دچار آفت شده بود اما با توجه به آبیاری های سطحی، ریشه های آن بیشتر در سطح زمین گسترده شده بود.

او خاطر نشان کرد که کنترل وزن درخت، از تعادل بین حجم ریشه ها و سرشاخه ها تشکیل شده اما ریشه های نارون خیابان سپه در سطح قرار داشته و ریشه هایی که وظیفه نگهداری اندام های هوایی درخت را بر عهده داشته به صورت عمقی نبوده است.

این تصویر را محمد کوشافر ثبت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده راه سازی، آفت جان درختان شهر

پیاده راه سازی، آفت جان درختان شهر