مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 12:452021-09-05اقتصادي

ابلاغ قیمت خرید تضمینی گندم/افزایش قیمت نان فعلا منتفی است


مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی 1400- 1401 به ازای هر کیلوگرم 7 هزار و 500 گرم تعیین شده است.

- به نقل از صدا و سیما، یزدان سیف گفت: این نرخ پس از انجام کارهای کارشناسی و بحث های مختلف در شورای سیاستگذاری و گرفتن نظر کشاورزان خبره که در این شورا حضور دارند تعیین شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی 1399 -1400 هم قیمت هر کیلوگندم برای خرید تضمینی 5 هزار تومان تعیین شده بود که با اتخاذ سیاست حمایت از تولید محصولات کشاورزی و افزایش خود اتکایی درحوزه گندم این نرخ برای سال زراعی جدید به میزان 50 درصد افزایش یافت.

سیف افزود: براین اساس در سال زراعی جاری قریب به 4 میلیون و 521 هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شد و مطالبات گندم کاران نیز به طور کامل پرداخت شد که امیدواریم درسال زراعی آینده هم منابع مورد نیاز خرید تضمینی تامین و به موقع در اختیار کشاورزان قرارگیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: در سال قبل موضوع خشکسالی بسیار جدی بود و همه ارکان بخش کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار داد و یکی از بخش هایی که به شدت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت تولید گندم بود.

وی ادامه داد: در برخی سنوات میزان خرید تضمینی حتی به 11 میلیون تن نیز رسیده بود، ولی امسال خشکسالی این میزان را کاهش داد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ قیمت خرید تضمینی گندم/افزایش قیمت نان فعلا منتفی است

ابلاغ قیمت خرید تضمینی گندم/افزایش قیمت نان فعلا منتفی است