مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 08:552021-09-05سياسي

تدوین بانک جامع قوانین و مقررات ثبتی کشور


رییس پژوهشگاه قوه قضاییه از تدوین بانک جامع قوانین و مقررات ثبتی کشور و همچنین تهیه اولین لایحه تنقیحی جامع در حوزه قوانین و مقررات ثبتی و ارائه آن به مجلس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید حجت الله علم الهدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چارچوب طرح ملی تنقیح قوانین و مقررات ثبتی کشور که با همکاری مشترک پژوهشگاه نیز رسید.

*همکاری بیش از 20 پژوهشگر در طرح ملی تنقیح قوانین ثبتی رییس پژوهشگاه قوه قضاییه اضافه کرد: در این پروژه بیش از 20 پژوهشگر و متخصص تنقیح قوانین و مقررات گرد هم آمدند و با بهره گیری از خبرگان تنقیحی و ثبتی کشور در مرحله اول، نخستین مجموعه تنقیح شده قوانین و مقررات ثبتی تهیه شد و به تایید ناظران مربوطه رسید که هم اکنون در فرایند چاپ قرار دارد.

علم الهدی با بیان اینکه فرایندِ اجرایی این پروژه در سه مرحله تعریف شده است گفت: در مرحله اول، قوانین و مقررات ثبت اسناد و املاک کشور در 6 دسته قوانین اصلی، قوانین فرعی، آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و آرای وحدت رویه شورای عالی ثبت، طبقه بندی و احصاء شد.

سپس از منابع مختلف منتشر شده، منابع موجود در زیرمجموعه های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هم چنین منابع موجود در تارنماهای حقوقی کشور برای جمع آوریِ کامل و جامع آن ها استفاده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین بانک جامع قوانین و مقررات ثبتی کشور

تدوین بانک جامع قوانین و مقررات ثبتی کشور