مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 08:352021-09-05اقتصادي

صندوق های «وقف» در بورس راه اندازی می شود


خیّرین با استفاده از «صندوق وقف» می توانند واحدهای این صندوق را دریافت کنند؛ مدیر صندوق به نیابت از خیّر، معامله گری و آن را صرف امور خیریه می کند.

- به نقل از بازار سرمایه، دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح جلسه اخیر کمیته فقهی این سازمان گفت: در این جلسه، به موضوع ظرفیت های بازار سرمایه برای تحقق اهداف خیرخواهانه پرداخته و این پرسش بررسی شد که برای آن دسته از افرادی که قصد مشارکت در فعالیت های خیرخواهانه دارند، آیا می شود از ظرفیت های بازار سرمایه استفاده کرد؟ مجید پیره ادامه داد: به این منظور، گزارشی در خصوص موضوع وقف و اعمال خیرخواهانه ای که با استفاده از ظرفیت وقف از صدر اسلام تا کنون در میان مسلمانان رواج داشته است، در کمیته فقهی ارائه شد.

وی وقف را به معنای حبس اصل یک دارایی خواند که منافع آن دارایی در راستای نیات واقف صرف می شود و افزود: موضوع استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای وقف، توسعه آن و کمک به افرادی که قصد وقف دارند، از آنجا مطرح شد که با افزایش قیمت های املاک طی سال های اخیر، بسیاری از خیرخواهانی که قصد بهره بردن از وقف برای امور خیر را دارند، بتوانند با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه از سرمایه های خرد خود به این امر بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صندوق های «وقف» در بورس راه اندازی می شود

صندوق های «وقف» در بورس راه اندازی می شود