مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 06:502021-09-05اقتصادي

جهانپور: چین بزرگترین تولید کننده و صادر کننده واکسن کروناست


در حوزه صادرات واکسن کرونا نیز بیش از نیمی از توزیع فراسرزمینی واکسن کرونا تا امروز را واکسن های چینی به خود اختصاص داده اند.

- در حوزه صادرات واکسن کرونا نیز بیش از نیمی از توزیع فراسرزمینی واکسن کرونا تا امروز را واکسن های چینی به خود اختصاص داده اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص تولید بازار جهانی واکسن کرونا گفت: حدود نیمی از کل واکسن تولید شده در جهان در چین تولید شده است و البته در این کشور نیز واکسن سینوفارم، حجم عمده واکسن تولیدی و توزیعی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر کیانوش جهانپور با بیان این مطلب، اظهار داشت: در حوزه صادرات واکسن کرونا نیز بیش از نیمی از توزیع فراسرزمینی واکسن کرونا تا امروز را واکسن های چینی به خود اختصاص داده اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: کل صادرات واکسن آمریکا اندکی افزون تر از 116 میلیون دُز بوده است.

واکسن صادراتی بریتانیا نیز حدود 7 میلیون دُز بوده است در حالیکه بیش از 1.

6 میلیارد دُز واکسن از کشورهای تولید کننده، صادر شده است و سهم آمریکا و بریتانیا جمعا از 7 درصد کل واکسن های صادراتی نیز کمتر بوده چنانکه بسیاری از کشورهای نزدیک به این دو کشور و شرکای منطقه ای آنها از جمله ترکیه و امارات نیز عمده واکسیناسیون عمومی در کشورهای خود را با واک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهانپور: چین بزرگترین تولید کننده و صادر کننده واکسن کروناست

جهانپور: چین بزرگترین تولید کننده و صادر کننده واکسن کروناست