مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 19:552021-09-04بين الملل

چین در حال توسعه رادار کوانتومی برای تشخیص هواپیماهای رادار گریز!


چین در حال توسعه یک رادار کوانتومی برای تشخیص جت های رادارگریزی است که مخفیانه وارد حریم هوایی این کشور می شوند.

- چین در حال توسعه رادار کوانتومی برای تشخیص هواپیماهای رادار گریز! چین در حال توسعه یک رادار کوانتومی برای تشخیص جت های رادارگریزی است که مخفیانه وارد حریم هوایی این کشور می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، طبق مطالعه تازه منتشر شده در مجله رادار (Radars) که یک نشریه علمی معتبر چینی است، دانشمندان در چین در حال توسعه یک فناوری راداری کوانتومی جدید هستند که می تواند هواپیماهای رادارگریز و مخفی را با ایجاد یک طوفان الکترومغناطیسی کوچک شناسایی کند.

با این حال این اولین بار نیست که محققان چینی ادعاهای بزرگی در مورد یک رادار کوانتومی کاربردی مطرح می کنند و بسیاری از کارشناسان کشورهای دیگر با امکان ساخت چنین دستگاه هایی با تردید مواجه هستند و معتقدند که این ادعا تنها می تواند یک بلوف فناورانه باشد.

رادارهای معمولی دارای یک بشقاب ثابت یا دوار هستند، اما طراحی رادار کوانتومی بیشتر شبیه تفنگ است و الکترون ها را تقریباً تا سرعت نور شتاب می دهد.

براساس این گزارش، هنگامی که الکترون ها از لوله پیچ در پیچِ در معرض میدان های مغناطیسی قوی عبور می کنند، می توانند گردابی از امواج مایکروویو ایجاد کنند که مانند یک گردبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین در حال توسعه رادار کوانتومی برای تشخیص هواپیماهای رادار گریز!

چین در حال توسعه رادار کوانتومی برای تشخیص هواپیماهای رادار گریز!