مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 18:402021-09-04سياسي

وقتی کتاب تعطیل شد


محمد قاسم زاده با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمترین حاشیه را در دولت یازدهم و دوازدهم داشت، می گوید: در این دولت سینما رو به تعطیلی گذاشت، - محمد قاسم زاده با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمترین حاشیه را در دولت یازدهم و دوازدهم داشت، می گوید: در این دولت سینما رو به تعطیلی گذاشت، کتاب رو به تعطیلی رفت و وضعیتی پیدا کرد که از ذهن اهل کتاب هم دور شد.

این داستان نویس در گفت وگو با ایسنا درباره مدیریت فرهنگی به ویژه در حوزه ادبیات و کتاب در دولت یازدهم و دوازدهم، اظهار کرد: در دولت آقای روحانی نسبتا فضای بازتری نسبت به دو دولت آقای احمدی نژاد وجود داشت، زیرا شعارهایی داده بود.

اما واقعیت این است که آقای روحانی به کارگزاران نزدیک بود، کارگزاران هم مقداری تکنوکرات هستند و اصولا برای فرهنگ ارزشی قائل نیستند و فرهنگ جزء دکورهای سیاست شان است؛ به همین دلیل وزارت فرهنگ و ارشاد را رها می کنند و در بستر فرهنگ چانه نمی زنند و مهم نیست که چه کسی را در این پست قرار می دهند.

زمانی فردی را به عنوان وزیر قرار داده بودند که گفته بود کلمه شراب در کتاب ها نباید باشد حتی اگر متن ضد شراب باشد و مشکلات بسیاری پیدا می شد البته نه به خاطر شراب زیرا چیز مهمی در زندگی آدم ها نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی کتاب تعطیل شد

وقتی کتاب تعطیل شد