مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 18:352021-09-04اقتصادي

زخم خشک سالی بر تنِ دیار «چشمه و آب»/ دشت هایی که ممنوعه شد!


دیار چشمه و آب با زخم های عمیق خشک سالی حال وروز خوبی ندارد؛مسئولان آبفا از آب رسانی با تانکر به برخی روستاها خبر می دهند و متولیان در آب منطقه ای از ممنوعه شدن 10 دشت استان می گویند.

- - گروه استان ها: چهارمحال و بختیاری همواره به عنوان سرزمین آب و چشمه شناخته می شد اما طی سال های اخیر خشک سالی و کاهش بارندگی ها در استان مشکلات جدی را در حوزه های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت ایجاد کرده است.

در حال حاضر بسیاری از شهرها و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری، حتی برای تأمین آب شرب نیز با چالش های بسیاری دست وپنجه نرم می کنند و کشاورزی و دامداری مردمان این مناطق از بین رفته است.

مطابق آخرین آمارها و بنا به اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری منابع آب زیرزمینی این استان با افت شدید مواجه شده به طوری که از 10 دشت اصلی استان 6 دشت ممنوعه و چهار دشت ممنوعه بحرانی اعلام شده است.

وابستگی چهارمحال و بختیاری به منابع آب زیرزمینی بیش از 70 درصد است و افت ذخایر زیرزمینی استان را برای تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت با مشکل مواجه کرده و این موضوع استفاده از آب سطحی به جای منابع زیرزمینی را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

این در حالی است که متولیان امر می گویند که با استمرار شرایط خشک سالی طی بیش از یک دهه گذشته ذخایر آب زیرزمینی در این استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم خشک سالی بر تنِ دیار «چشمه و آب»/ دشت هایی که ممنوعه شد!

زخم خشک سالی بر تنِ دیار «چشمه و آب»/ دشت هایی که ممنوعه شد!