مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 06:102021-09-04حوادث

انهدام باند حفار غیرمجاز در رامهرمز


معاون میراث فرهنگی خوزستان از انهدام یک باند حفار غیرمجاز در رامهرمز خبر داد.

- معاون میراث فرهنگی خوزستان گفت: درپی انهدام یک باند حفار غیرمجاز در شهرستان رامهرمز تعداد 495 عدد شی تاریخی کشف و 2 زن نیز در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، احمدرضا حسینی بروجنی افزود: بر اساس گزارش منابع محلی مبنی بر قاچاق اشیاء تاریخی توسط چند فرد، موضوع با قید فوریت در دستورکار عوامل پایگاه حفاظت میراث فرهنگی رامهرمز قرار گرفت.

وی با اشاره به بازداشت 2 زن در این رابطه در عملیاتی با هماهنگی نیروی انتظامی همچنین متواری شدن یک مرد از اعضای این باند اظهار داشت: پرونده این سوداگران باتوجه به متواری شدن یکی از افراد، از سوی مراجع قضایی درحال پیگیری است.

حسینی بروجنی افزود: در ابتدا 499 عدد شی مشکوک به تاریخی از این باند توقیف و ضبط شد که براساس نظر کارشناس اموال فرهنگی ـ تاریخی این اداره کل تعداد 495 شی از اشیاءِ ضبط شده دارای اصالت تاریخی بوده و چهار قطعه بدل تشخیص داده شدند.

معاون میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: اشیاء تاریخی کشف شده از این باند شامل سکه های دوره تاریخی و اسلامی همچنین دست آفریده های ارزشمندی از جمله دشنه، شمشیر، تندیس مهر، پیکرک جام سرمه دان از جنس سنگ، فلز، سیمین، زرین، مفرغ، آهن، قلع و مس هستند که به صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انهدام باند حفار غیرمجاز در رامهرمز

انهدام باند حفار غیرمجاز در رامهرمز