مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 05:152021-09-04اقتصادي

صادرات فولاد به افغانستان متوقف نشده است/افت 50 درصدی تولید فولاد در تابستان


برخی منابع خارجی در حالی از توقف صادرات فولاد ایران به افغانستان خبر می دهند که به گفته عضو هیأت مدیره انجمن فولاد، توقفی در صادرات به افغانستان اتفاق نیفتاده و فقط تامین نیاز داخل به فولاد در اولویت کاری شرکت های فولادی قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس روز گذشته برخی منابع خارجی از توقف صادرات فولاد ایران به افغانستان به دلیل شرایط سیاسی حاکم بر این کشور و حضور طالبان خبر دادند، اما عضو هیأت مدیره انجمن فولاد با رد این مطلب اعلام کرد که محدودیت صادرات فولاد ایران به همه کشورها به دلیل اولویت تامین نیاز داخل اعمال شده است.

رضا شهرستانی، عضو هیأت مدیره انجمن فولاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در این مورد اظهار داشت: صادرات فولاد ایران به افغانستان متوقف نشده، بلکه برای صادرات فولاد کشور اولویت بندی صورت گرفته است، به این صورت که ابتدا باید تأمین نیاز داخل در اولویت کار شرکت های فولادی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با کاهش تخصیص برق به واحدهای فولادی طی دو ماه گذشته و حالا که در سومین ماه قرار داریم، تولید فولاد کشور در این مدت به کمتر از 50 درصد رسیده است.

عضو هیأت مدیره انجمن فولاد با بیان اینکه سال گذشته حدود 30 میلیون تن فولاد در کشور تولید شد، افزود: حدود 15 میلیون تن از این رقم در داخل مصرف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات فولاد به افغانستان متوقف نشده است/افت 50 درصدی تولید فولاد در تابستان

صادرات فولاد به افغانستان متوقف نشده است/افت 50 درصدی تولید فولاد در تابستان