مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 02:552021-09-03سياسي

فرهنگ، سنن و آیین های دینی مردم هورامان به جهانیان معرفی شود


نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان انتظار می رود که معرفی سنن، آیین ها و رسوم دینی مردم این منطقه به جهانیان معرفی شود.

- ، ماموستا فایق رستمی جمعه شب در جمع اعضای پایگاه منظر فرهنگی هورامان در سنندج اظهار کرد: هورامان گنجینه ای غنی از آیین های تاریخی است که لازم است به جهانیان معرفی شود.

وی افزود: ثبت جهانی هورامان دستاوردی بزرگ برای کردستان است و باید به بهترین شیوه از آن برای توسعه اشتغال، رونق اقتصادی و امیدآفرینی در جامعه استفاده کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: منطقه هورامان خواستگاه عرفا و ادبای بزرگی بوده و دارای فرهنگ غنی است.

ماموستا رستمی افزود: انتظار می رود پایگاه منظر فرهنگی هورامان ضمن حفاظت از این گنجینه های فرهنگی در معرفی این ظرفیت ها به جهانیان تلاش کند.

وی افزود: از علمای دینی منطقه هورامان نیز درخواست داریم که همکاری لازم را در راستای پیشبرد اهداف میراث فرهنگی در خصوص برنامه های تدوین شده داشته باشند.

پویا طالب نیا مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای به سرانجام رسیدن ثبت جهانی هورامان را ارائه کرد و خواستار حمایت معنوی جامعه روحانیت استان از برنامه های فرهنگی در این راستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ، سنن و آیین های دینی مردم هورامان به جهانیان معرفی شود

فرهنگ، سنن و آیین های دینی مردم هورامان به جهانیان معرفی شود