مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 18:402021-09-03بين الملل

آمریکا: ارتباط خود با طالبان را حفظ می کنیم


وزیر خارجه آمریکا در سخنانی از شروع به کار هیئت دیپلماتیک آمریکا در دوحه، پایتخت قطر برای تداوم خروج افراد مرتبط با آمریکا از افغانستان خبر داد.

- به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن ، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی از شروع به کار هیئت دیپلماتیک آمریکا در دوحه، پایتخت قطر خبر داد.

در این ارتباط بلینکن گفته است که فعالیت کادر دیپلماتیک آمریکا در ارتباط با افغانستان در دوحه آغاز شده و تلاش این هیئت بر روی ارتباط با شهروندان آمریکایی باقی مانده در افغانستان است.

بلینکن همچنین تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا به صورت مستمر با افغانستانی هایی که در معرض خطر قرار داشته و همچنین با شرکای خارجی در افغانستان در ارتباط است.

وزیرخارجه آمریکا با قدردانی از قطر بدلیل همکاری در روند تخلیه شهروندان و افراد و مرتبط با آمریکا در افغانستان، همچنین افزود: هفته آینده نشست بین المللی در سطح وزیران درباره افغانستان با حضور 20 کشور برگزار می شود که در آن آخرین اوضاع و شرایط افغانستان بررسی خواهد شد.

به گفته بلینکن، واشنگتن در تلاش است تا همچنان کانال های ارتباطی با طالبان درباره موضوعات مهم نظیر خروج از افغانستان را حفظ کند و در حال حاضر نیز وزارت خزانه داری آمریکا مجوزهایی را برای نهادهای دولتی برای ادامه ارائه کمک های ضروری به افغانستانی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: ارتباط خود با طالبان را حفظ می کنیم

آمریکا: ارتباط خود با طالبان را حفظ می کنیم