مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 11:052021-09-03بين الملل

ثبت تصویر خورشید توسط ماهواره چینی ها


چندی پیش چین ماهواره هواشناسی موسوم به Fengyun 3E را از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی چین به مدار برنامه ریزی شده فرستاد حال این ماهواره موفق به ثبت تصاویری از خورشید شده است.

- چندی پیش چین ماهواره هواشناسی موسوم به " Fengyun 3E" را از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی چین به مدار برنامه ریزی شده فرستاد حال این ماهواره موفق به ثبت تصاویری از خورشید شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماهواره آب و هوایی Fengyun 3E اولین تصویر آزمایشی خود از خورشید را ثبت کرده است که این تصویر به محققان در پیش بینی فعالیت های خورشیدی و تاثیر آنها بر آب و هوای زمین و فضا کمک خواهد کرد.

ماهواره هواشناسی Fengyun 3E (FY-3E) در ماه ژوییه سوار بر موشک لانگ مارچ 4 پرتاب شد و به گفته سازمان ملی فضایی چین این پرتاب، 377امین مأموریت پرواز سری موشک های لانگ مارچ بود.

FY-3E به 11 محموله سنجش از دور مجهز است و اولین ماهواره هواشناسی جهان در مدار صبح زود(early morning orbit) برای خدمات شهری خواهد بود.

این ماهواره که با عمر هشت ساله طراحی شده است، عمدتاً دمای جو، رطوبت و سایر پارامترهای هواشناسی را برای برنامه های پیش بینی عددی اندازه گیری می کند و با این داده ها وضعیت پیش بینی آب و هوای چین را بهبود می بخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت تصویر خورشید توسط ماهواره چینی ها

ثبت تصویر خورشید توسط ماهواره چینی ها