مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 02:452021-09-02اجتماعي

شاهکار مهندسی سازه های آبی دوره هخامنشی در شهرستان خرم بید


سد بستان خانی شهرستان خرم بید، در واقع شناسنامه و الگوی سدسازی در گستره سرزمین ایران و بزرگترین و مهمترین ید تاریخی منطقه و دارای ارزش و اعتبار بسیار زیادی ازلحاظ قدمت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم بید، از مرکز استان 180 کیلومتر فاصله می گیریم و به منطقه سردسیر و سرحدات فارس و شهرستان خرم بید می رسیم که با شهرستان های آ باده، اقلید، بوانات، پاسارگاد و شهرستان ابر ک و از استان یزد هم مرز می باشد.

موقعیت ویژه و سوق الجیشی این شهرستان به مرکزیت صفاشهر از دیرباز مورد توجه حاکمان و فرمانروایان فارس کهن و کشور قرار داشته و به نوعی این امر شهرستان را آیینه تمام نمایی از ادوار مختلف تاریخی متبلور می نماید.

از دوران ماقبل تاریخ تا پهلوی دوم در این شهرستان ردپای تاریخ به خوبی دیده می شود، از دوران نوسنگی، هخامنشیان، ساسانیان تا دوران اسلامی و عصر معاصر.

وجود بیش از 300 اثر تاریخی شناسایی شده که صد اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است نشان از محوریت و موجودیت این شهرستان در اعصار مختلف تاریخ بوده است که از جمله آثار تاریخی مهم شهرستان را می توان به امامزاده شهدا، قصر سرخ بهرام گور، دستکندهای متعدد و عظیم ، چندین چهار طاقی، کاروانسرای صفوی و قاجاری و همچنین چندین سد و بند آبی هخامنشی، تپه های ماقبل تاریخ، انواع گوردخم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهکار مهندسی سازه های آبی دوره هخامنشی در شهرستان خرم بید

شاهکار مهندسی سازه های آبی دوره هخامنشی در شهرستان خرم بید