مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 01:202021-09-02بين الملل

سوالی از زندگانی امام سجاد


یکی از سوالات و شبهات پیرامون زندگانی امام سجاد(ع) آن است که آیا واقعا مادر آن بزگوار، فرزند یزدگرد پادشاه ساسانی بوده است یا خیر؟ و اگر بوده است، جریان ازدواج ایشان با با امام حسین(ع) چگونه بوده است؟ آن چه در پی می آید پژوهشی کوتاه در این زمینه است که در آن سعی شده بی طرفانه و به دور از تعصب، به ارائه تمام دیدگاه های برجسته پرداخته شود.

در منابع روایی و تاریخی حداقل سه جریان در مورد ازدواج این بانو وجود دارد: جریان نخست نخستین جریان در این باره که معروف ترین آنها نیز هست و در بسیاری از منابع روایی و تاریخی مطرح می شود و بیشتر قابل استناد است، این است که در اواخر سال ششم حکومت عثمان، آخرین جنگ میان سپاه مسلمانان با شاهان ساسانی شکل گرفت و در آن زمان یزدگرد سوم شاه ایران به همراه دوتن از دخترانش بنام شاه زنان و شهربانو در خراسان بودند که در پس این جنگ یزدگرد فرار کرد و دختران وی اسیر شدند.

پس از به اسارت درآمدن آن ها، آن دو را به مدینه بردند و به خلیفه تحویل دادند.

در آن زمان، مردم از خلافت ناراضی بودند و بدنبال قیام علیه وی بودند؛ لذا خلیفه سوم از این شرایط به-وجود آمده استفاده کرد و این دو دختر را توسط امیرالمومنین(ع) به امام حسن و امام حسین(ع) هدیه کرد تا از این طریق روابط خود را با امامان معصوم بهبود ببخشد و خطر احتمالی قیام م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوالی از زندگانی امام سجاد

سوالی از زندگانی امام سجاد