مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 13:502021-09-02سياسي

روحانیت پیش قراول مقابله با کرونا


در پی دعوت فرماندار کهگیلویه از نخبگان و معتمدین محلی در نفی نمودهای کهنه و ناروای سنتی، روحانیت محلی پیش قراول مقابله با کرونا شدند.

- بر اساس نقش نخبگان در هرجامعه ای که در روند توسعه آن نقش کلیدی دارند و آنها هستند که با اتکا بر علم و ظرفیت و توانایی علمی خود منشا دگرگونی عظیمی در جامعه می شوند آنان از طریق تصمیمات خود الگوسازی، علم، افکار و اندیشه های خود باعث نوآوری و توسعه فرهنگی متناسب با شرایط و نیاز جامعه می شوند.

در کهگیلویه رسوم غلط و انحرافی در مراسم عزا و عروسی ایلات و عشایر سالهاست آنها را می آزارد و اما بخاطر برخی محضوریت ها و بیشتر چشم و هم چشمی قومی همچنان ادامه دارد.

گرچه برخی از این رسوم مثل عرفی شدن استعمال دخانیات، سیاه پوش شدن همه اقوام متوفی در مراسم عزا منسوخ شد اما امروز سنگ قبرهای آنچنانی و تاج گل، حضور خواننده با دف و نی، مشق تفنگ و را ه انداختن کاروان خودرویی برای گرم کردن هر چه بیشتر مجلس هزینه های گزافی را بر مردم و فرهنگ تحمیل کرده است.

در همین راستا سید مرتضی تقوی مقدم فرزند روحانی فقید آمیر احمد تقوی بر سنت پدر و با تکیه بر ظرفیت پذیرش عمومی خود امروز در سنگر مقابله با کرونا از پیش قراولان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانیت پیش قراول مقابله با کرونا

روحانیت پیش قراول مقابله با کرونا