مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 09:502021-09-02سياسي

آغاز مرمت و احیاءِ آب انبار گشتاسب اردکان


رییس میراث فرهنگی اردکان از مرمت و ساماندهی آب انبار تاریخی گشتاسب در محل بافت تاریخی شریف آباد این شهرستان با مشارکت سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری اردکان خبر داد.

- ایسنا/یزد رییس میراث فرهنگی اردکان از مرمت و ساماندهی آب انبار تاریخی گشتاسب در محل بافت تاریخی شریف آباد این شهرستان با مشارکت سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری اردکان خبر داد.

محمود ادیبان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اقدامات مرمتی برای این اثر تاریخی شامل جمع آوری نخاله های داخل مخزن آب انبار، اجرای سقف مخزن آب انبار، مرمت و احیاء بادگیرها، ساماندهی پایاب آب انبار، مرمت و اصلاح نما منظر و اصلاح ناودان های آب انبار به انجام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: آب انبار گشتاسب به شماره 15075 در تاریخ 138412/24 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شریف آباد منطقه ای در حاشیه جنوب شرقی اردکان است که عبور قنات 1000 ساله قطب آباد از وسط این روستا به آن طراوت و تازگی خاصی داده است.

در یک طرف شریف آباد بافت تاریخی خانه های زرتشتیان و در طرف دیگر امامزاده ای قرار گرفته که ترکیب جالب این دو ساختار همراه با زندگی مسالمت آمیز پیروان دین اسلام و دین زرتشت طی صدها سال گذشته چهره ای همدلانه به این منطقه بخشیده و باعث جذب توریست هایی از کشورهای مختلف شده تا شاهد تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت و احیاءِ آب انبار گشتاسب اردکان

آغاز مرمت و احیاءِ آب انبار گشتاسب اردکان