مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 09:152021-09-02اقتصادي

توزیع آبگرمکن های خورشیدی در چهارمحال و بختیاری/پوشش خانوارهای جنگل نشین


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از خرید و توزیع آبگرمکن های خورشیدی در استان خبر داد و گفت: خانوارهای جنگل نشین در این طرح تحت پوشش قرار داده می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید اسماعیل صالحی ظهر پنج شنبه در آیین افتتاح و بهره برداری پروژه نصب آبگرمکن خورشیدی (طرح جایگزینی سوخت فسیلی) اظهار داشت: روستای سرپیر بخش گندمان تنها روستای جنگلی شهرستان بروجن و یکی از روستاهای هدف برای توزیع و نصب آبگرمکن خورشیدی در راستای حفاظت و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان است.

وی گفت: در این روستا 6 دستگاه آبگرمکن نصب شده که تقریباً آب گرم 12 خانواده را تأمین می کنند.

صالحی اظهار داشت: بر اساس تحقیقاتی که انجام شده به طور متوسط در سال، هر خانوار حدود 20 مترمکعب چوب موردنیاز خود را از جنگل های استان تأمین می کند که معادل 12 اصله درخت است که با اجرای طرح توزیع و نصب آبگرمکن های خورشیدی این خانواده ها از طریق انرژی خورشید آب گرم موردنیاز خود را تأمین می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ارزش هر درخت ازنظر زیست محیطی بالای یک میلیارد تومان است افزود: برای تأمین این آبگرمکن های خورشیدی یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که با تخصیص این اعتبار سطح تحت حفاظت استان و احیای مناطق جنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع آبگرمکن های خورشیدی در چهارمحال و بختیاری/پوشش خانوارهای جنگل نشین

توزیع آبگرمکن های خورشیدی در چهارمحال و بختیاری/پوشش خانوارهای جنگل نشین