مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 09:052021-09-02اجتماعي

گونه های جانوری بزرگ در آتش سوزی هشیلان از بین نرفته است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: گونه های جانوری بزرگ در آتش سوزی تالاب هشیلان شهرستان کرمانشاه از بین نرفته است.

- با اشاره به آتش سوزی اخیر تالاب هشیلان شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: در این آتش سوزی همچون آتش سوزی سال 88 تالاب هشیلان تعدادی از گونه های گیاهی و جانوری دچار حریق شده اما طبیعت توانایی احیا خود را دارد.

وی افزود: تالاب هشیلان 450 هکتار بوده که در آتش سوزی اخیر یک صد هکتار از آن و بخشی از اراضی کشاورزی مجاور دچار حریق شد، با توجه به جزیره ای بودن این تالاب آتش سوزی تمام گونه های گیاهی و جانوری را نسوزاند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: گونه های جانوری بسیاری در تالاب هشیلان زندگی می کنند که در طول آتش سوزی به سمت نواحی بالادست که در آن حریق وجود نداشته حرکت کرده و جان خود را نجات دادند.

به گفته یاوری آبرسانی به قسمت خروجی سراب سبزعلی که نزدیک تالاب هشیلان است، انجام شده و پس از آتش سوزی بسیاری از گونه های جانوری تالاب هشیلان در آن زیست بوم تجمع کردند.

وی افزود: روز گذشته چهارشنبه 10 شهریورماه 1400 انتقال 2 هزار لیتر بر ثانیه آب سد گاوشان به تالاب هشیلان انجام شده تا گونه های جانوری و گیاهی این تالاب تا زمان بارندگی بتوانند به زیستن ادامه دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه های جانوری بزرگ در آتش سوزی هشیلان از بین نرفته است

گونه های جانوری بزرگ در آتش سوزی هشیلان از بین نرفته است