موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - نقل و انتقالات پرسپوليس - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه و بودجه - انتقالات پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - دوره استعماري - پيشگيري از خيانت - روز ملي روستا - گلستان شهداي اصفهان - لوازم جانبي تلفن همراه - كارت منزلت سالمندان - نمايش مذهبي - تنگ فارياب - جاده امامزاده داوود - سرمربي ملوان - معاون عمليات آتش نشاني مشهد - كار دانشجويي - پيمان شانگهاي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 05:552021-09-02سياسي

آخرین صحبت های رزمنده ای که کلکسیون مجروحیت بود


عملیات کربلای 2 در 10 شهریورماه سال 1365، نقطه پایانی برای سردار شهید محمود کاوه به جهت دل کندن از دنیا و اشتیاق فراوان برای رسیدن به معبود خویش بود.

- خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: اگرچه زمان عملیات کربلای 2 مربوط به دوره ای است که استراتژی تعقیب متجاوز در جبهه شمالی پایه ریزی شده بود، اما تا قبل از احساس بن بست در جنوب، اجرای این استراتژی جدی نشد.

به عبارت دیگر اجرای عملیات کربلای 2، بیش از هر چیز متأثر از استراتژی معروف به دفاع متحرک اردیبهشت ماه سال 1365 در منطقه حاج عمران، به ارتفاعات 2519 و 2435 حمله کرد و دستاوردهای عملیات والفجر 2 را به اشغال درآورد.

از آنجا که تسلط و اشراف دشمن بر منطقه، نیروهای خودی را در فشار قرار می داد و پیوسته متحمل تلفات می کرد، عملیات کربلای 2 با فرماندهی سپاه در دو محور شمالی و جنوبی اجرا شد.

در محور شمالی، ارتفاع گرده کوه تصرف شد، اما در محور جنوبی، هوشیاری و مقاومت دشمن موجب شد تا نیروهای خودی به عقب بازگردند و ارتفاع 2519 در دست دشمن باقی بماند.

(1) محمود کاوه در دوران جوانی یکی از تیپ های شرکت کننده در عملیات کربلای 2 تیپ ویژه شهدا بود.

تیپ ویژه شهدا در سال 1361 برای اجرای عملیات های بزرگ در منطقه قرارگاه حمزه تشکیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین صحبت های رزمنده ای که کلکسیون مجروحیت بود

آخرین صحبت های رزمنده ای که کلکسیون مجروحیت بود