مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 05:002021-09-02بين الملل

موریتانی هر گونه تماس با رژیم صهیونیستی را رد کرد


موریتانی در واکنش به اخبار رسانه های رژیم صهیونیستی در خصوص تماس این رژیم با پایتخت های برخی کشورهای عربی و اسلامی از جمله نواکشوت، این خبر را رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت موریتانی هر گونه تماس با رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط دیپلماتیک را قویا تکذیب کرد.

المختار ولد داهی وزیر فرهنگ و سخنگوی رسمی دولت موریتانی با اعلام این مطلب گفت: دو مسئله بر دیپلماسی موریتانی در این خصوص حاکم است؛ یکی طرفداری مطلق از حقوق و منافع ملت فلسطین و دیگری مخالفت با انجام هر گونه تماس های محرمانه .

به نوشته روزنامه القدس العربی ، این وزیر موریتانی در یک کنفرانس خبری در نواکشوت افزود: قاطعانه وجود هر گونه تماس بین موریتانی و اسراییل در این زمینه را رد می کنم .

روز چهارشنبه (دیروز) رسانه های رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شدند که این رژیم تماس هایی با برخی کشورهای عربی و اسلامی از جمله موریتانی به منظور ایجاد روابط دیپلماتیک، برقرار کرده است.

  در سال 1999 موریتانی روابط دیپلماتیک کاملی با رژیم صهیونیستی برقرار کرد تا اینکه محمد ولد عبدالعزیز رییس جمهور سابق این کشور در پی جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال 2009، دستور توقف این روابط را صادر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موریتانی هر گونه تماس با رژیم صهیونیستی را رد کرد

موریتانی هر گونه تماس با رژیم صهیونیستی را رد کرد