مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 04:502021-09-02پزشكي

خطر استفاده دوباره از بطری پلاستیکی یک بار مصرف


کارشناسان غذا و دارو بارها در مورد استفاده دوباره از بطری های پلاستیکی هشدار داده اند، با این وجود برخی از شهروندان برای نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی ها از این بطری های استفاده می کنند، اما چرا استفاده دوباره از بطری های پلاستیکی خطرناک است؟ مهندس مهدی مرادی کارشناس مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص گفت: در ساختار بطری های پلاستیکی از افزودنی های زیادی استفاده می شود که احتمال نشت این ترکیبات شیمیایی به محیط اطراف یعنی آب، نوشیدنی ها، مواد غذایی و حتی هوای اطراف بسته بندی وجود دارد.

وی اظهار کرد: به منظور تشخیص نوع پلیمر مصرفی در ساخت این بطری ها، باید در داخل مثلث حک شده زیر بطری اعدادی از یک تا هفت با زیرنویسی از مخفف نام ماده مصرفی درج شود.

مرادی گفت: از بین این علائم، علامت شماره یک مربوط به پلی اتیلن ترفتالات است که در ساخت بطری های نوشابه گاز دار، آب معدنی و روغن مایع کاربرد دارد.

پلی اتیلن ترفتالات (پت) در دسته بندی پلیمرها با زنجیره طولانی و وابسته به خانواده ی پلی استرها قرار می گیرد که مواد تولیدکننده هر دوی این ها از مواد خام نفتی مشتق می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر استفاده دوباره از بطری پلاستیکی یک بار مصرف

خطر استفاده دوباره از بطری پلاستیکی یک بار مصرف