مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 03:502021-09-02سياسي

شکایت از رییس سازمان جنگل ها برای واگذاری بستر رودخانه ها


به دنبال انتشار گزارش ویدیویی عصر ایران با تیتر «چوب حراج به اراضی ملی؛ وزارت نیرو بستر رودخانه ها را به اسم خود سند زد» در تاریخ 18 مرداد 1400، - به دنبال انتشار گزارش ویدیویی عصر ایران با تیتر چوب حراج به اراضی ملی؛ وزارت نیرو بستر رودخانه ها را به اسم خود سند زد در تاریخ 18 مرداد 1400، یک سازمان مردم نهاد از سازمان جنگل ها شکایت کرد.

انجمن توان افزایان زندگی سبز به عنوان یکی از سازمان های مردم نهاد روز گذشته (9 شهریورماه 1400)، از دادستان تهران، تعقیب قضایی مسعود منصور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور را درخواست کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران - این دادخواست که خطاب به علی القاصی مهر دادستان تهران نوشته شده، با این مقدمه آغاز شده است: منابع طبیعی که حدود 83 درصد از مساحت ایران را در بر می‏گیرد طبق اصل 45 قانون اساسی جزو اموال عمومی و متعلق به تمامی نسل‏ها بوده و در اختیار حکومت اسلامی قرار دارد.

همچنین مطابق مادتین یک و دو قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع کشور مصوب 27 دی 1341 و ماده 2 قانون حفاظت و بهره‏برداری از جنگل ها و مراتع، حفاظت از منابع طبیعی ایران به نمایندگی از حکومت و دولت بر عهده سازمان جنگلبانی است؛ از طرفی با توجه به اینکه رودخانه جزیی از اکوسیستم‏های طبیعی جنگل‏ها و مراتع محسوب می‏شود لذا حفاظت از بستر و حریم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت از رییس سازمان جنگل ها برای واگذاری بستر رودخانه ها

شکایت از رییس سازمان جنگل ها برای واگذاری بستر رودخانه ها