مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 02:252021-09-01سياسي

بانکداری اسلامی بدون اخلاق شکست می خورد


استاد اقتصاد دانشگاه شیراز معتقد است که برای مقابله با ربا در بانکداری اسلامی، تنها قانون کافی نیست بلکه باید اخلاق را نیز مد نظر داشت و این شیوه بانکداری بدون رعایت اخلاق شکست خواهد خورد.

- ایسنا/فارس استاد اقتصاد دانشگاه شیراز معتقد است که برای مقابله با ربا در بانکداری اسلامی، تنها قانون کافی نیست بلکه باید اخلاق را نیز مد نظر داشت و این شیوه بانکداری بدون رعایت اخلاق شکست خواهد خورد.

پوریزدان پرست شامگاه چهارشنبه 10 شهریور در سلسله نشست های گفتمان سازی مقابله با ربا در دفتر بنیاد علوم انسانی آیت الله حائری شیرازی با موضوع راهکارهای رسیدن به بانک داری اسلامی، افزود: آنچه باعث می شود که مردم ربا را از جامعه حذف کنند اخلاق است چراکه شرع مقدس بر حرام بودن آن تاکید کرده است و مومنان هرگز ربا را قبول ندارند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در گذشته که بانک ها کشور اسیر ربا نشده بودند، اقتصاد بازار تعاریف خاص خود را داشت و همه باید از قوانین آن اطاعت می کردند و یک پیوستگی خاصی بین بازار، مدرسه و مسجد وجود داشت به طوری که همین امروز در بافت قدیم کاملا این پیوستگی را می بینیم.

او افزود: این پیوستگی نشان از این داشت که ما بازار را با اخلاق و مسائل شرعی اداره می کردیم و بازاریان هرگز اهل ربا در معاملات نبودند چراکه مطیع دستورات شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانکداری اسلامی بدون اخلاق شکست می خورد

بانکداری اسلامی بدون اخلاق شکست می خورد